Case study - Adler Europe
Cele kampanii:
Głównym celem kampanii była prezentacja oferty, uwiarygodnienie marki i zdobycie zaufania konsumentów. Agencja przeprowadziła badania w grupie docelowej, z których wynikało, że na rynku liczą się przede wszystkim znane, międzynarodowe marki (Philips, Electrolux itd.), do których konsument ma zaufanie. Dodatkową przewagą były intensywne kampanie reklamowe konkurencji w mediach.
Grupa docelowa:
Osoby prowadzące gospodarstwa domowe, ceniące dobrą jakość produktów po relatywnie niewygórowanej cenie. Doceniające estetykę i design sprzętu AGD.
Strategia:
Agencja postanowiła w komunikacji skupić się na komunikowaniu szerokiego spektrum oferty, elastycznego serwisowania (specjalne udogodnienia dla Klientów w całym kraju) sprzętu, korzystnej relacji cena/jakość dla konsumenta i minimalizm w designie produktów (sprzęt stanowi estetyczny wystrój kuchni, łazienki) oraz wyraźne oznakowanie i czytelne symbole na sprzęcie. Łatwość w obsłudze.
Kampania prasowa została uplasowana przede wszystkim w wysokonakładowych czasopismach, periodykach kobieco-poradniczych, wnętrzarskich oraz na portalach internetowych.
Rezultaty:
Dzięki publikacjom ukazującym markę w kontekście porad dla czytelników agencji udało się uwiarygodnić markę ADLER. Kampania PR odniosła sukces, ponad 300 publikacji w mediach drukowanych. Dodatkowym wsparciem były liczne konkursy w mediach eksponujące logotyp producenta i adres internetowy marki. Element wyjątkowo przystępnej ceny produktów w przekazach medialnych, został odebrany przez dziennikarzy i czytelników jako atut marki.
Cały case study jest do pobrania tutaj.